jennienyborg.blogg.se

I had so many dreams about you and me

Kategori: Allmänt

Tristan gick ett ordentligt pass i ridhuset igår, Vi har nästan alltid samma fight i början av ridpassen, han går emot skänkeln och går mer uppåt än framåt, jag ger mig inte och tillslut släpper han och blir så fruktansvärt fin, börjar alltid med att flytta honom för skänkeln i båda varven, travar inte jätte mycket utan lägger jobbet mest på galoppen ibörjan då han funkar bäst med det, mycket avsaktningar och igångsättningar för att få honom att sätta under sig bakbenen, gör mycket öppnor i vänstervarvet då han gärna galopperar med bakdelen lite innanför..  hade även framme tre bommar på böjt spår med 3m imellan, hade bommen i mitten lite upphöjd, Mitt mål med övningen var att kunna reglera honom både tillbaka och framåt över bommarna, 

Han blir som en dröm å rida när han väl släpper igenom, kan iprincip göra vad som helst med honom då, provade att gå in på en liten volt, kortade galoppen, satte mig djupt i sadeln och kände att jag hade honom framför mig, det var inte långt ifrån en riktigt bra piruett kan ja säga!! såå fin :D 

Idag ska han få gå påtur en sväng och så får det bli hoppning imorgon helt enkelt :) 

 





KOMMENTARER:

  • Hanna the best säger:
    2014-03-19 | 15:24:47

    Bli bättre på o uppdatera din mupp så jag har lite koll på dig!!!! 😁😁😁❤️

Kommentera inlägget här: