jennienyborg.blogg.se

Hallelujah moments

Kategori: Allmänt

Hoppade min galna stjärna igår på morgonen, byggde upp en liten bana fö att få lite bra känsla till helgen, men lättare sagt än gjort, vet inte varför, kanske är jag inte lika fokuserad när jag hoppar bana själv hemma men jag fick verkligen inte till det igår, försökte göra det bästa av situation men med en häst som gjorde allt för att få galoppera det fortaste han kunde så är det inte lätt, men jag vill hellre att han har lite egen framåtbjudning än att jag ska behöva driva honom framåt i varje steg, jag fick bättre koll på honom i slutet och fick till några riktigt bra och runda språng :) Jag tycker ändå jag är ganska bra på att se det positiva i situationer som dessa även om det inte gått bra liksom! Försöker vara positiv iaf ;) 

Åkte sedan till skolan för att rida dressyr för Åsa på två hästar till, Måste verkligen säga att det var två av dom bästa ridpassen på länge, fick en så himla bra känsla på båda hästarna och mycket bra cred för min ridning av åsa vilket alltid är super roligt :) Mycket nöjd ryttare och mycket nöjda hästar!! 

Klippte även Tristan igår så nu är han super fin till tävlingen :D är så gaaalet taggad!! 

Fina Castello ♥ 

Idag fick Trisse gå ut i skogen på morgonen, han va pigg å glad som vanligt, en riktig liten livsnjutare! :D
Hjälpte även Amanda att rida ut en av hennes hästar, dog inte så jag är ganska nöjd haha ;)

Var även inne på charlies och testade hela deras sortiment med stövlar då mina gick sönder igår.. 
Hittade inga som passade tills Amanda hittade ett par Stövlar ifrån Ariat som stod lite skymt haha, som nästan satt som en smäck så Nettan ska beställa ett par som var en storlek mindre i vaden och som då blir lite kortare, inte lätt å hitta ett par stövlar när man inte är så lång ;) 
Köpte även en ny magplatta då den gamla börjar ge upp i sömmarna och det vore ju synd om spännena skulle ryka när jag rider!!

Jag och min friendo har även hunnit med att Sola, finns verkligen inget skönare ♥ 
Måste vara så brun som möjligt till studenten ju!! 

 
Castello är för fin för att inte kunna visas här ♥ lite sommar hade varit gött nu!! 



Kommentera inlägget här: