jennienyborg.blogg.se

Christoffer träning 11mars

Kategori: Allmänt

I tisdags var det Christoffer träning med Tristan, hoppade bana, vilket vi kommer göra nu ett par träningar framöver nu när tävlingssässongen drar igång, hoppa bana är någonting man gör alldeles för sällan och det är någonting vi verkligen behöver träna på, att kunna hitta den rätta galoppen, framåtbjudningen och flytet genom hela banan, framförallt att hästarna ska ha bjudning fram till varje hinder. 

Vi gjorde våran bästa runda någonsin på träning för honom, fick in en härlig känsla, bjudningen fanns där hela rundan igenom, framförallt så fick vi plats i kombinationerna, både med 1 och 2 galoppsprång, det är helt klart hans största bekymmer eftersom han hoppar både högt och långt vid insprången. 
Det var verkligen inte högt på något sätt, men han hoppade så himla runt och avslappnat över alla hinder, det har nog aldrig hänt innan om ja ska vara ärlig :) 
Han höjde sedan och så fick vi hoppa banan igen, tänkte att nu ska jag fasen göra den lika perfekt som gången innan, blir så frustrerad på mig själv när jag börjar banan utan framåtbjudingen med mig, klart som f*n att det inte går då liksom, det blev lite platta språng och lite för många språng där jag fick driva på honom framåt för att komma fram på distanserna.. 

Jag slutar typ andas när jag hoppat första hindret, blir så fokuserad på att jag måste göra mitt allra bästa hela banan igenom och glömmer helt enkelt att jag måste ta ett hinder i taget, andas där imellan och göra mitt bästa därifrån. Hjälp av En professionell mental tränare hade varit det bästa för mig just nu känner jag :) 

 
Kommentera inlägget här: